Laatulupaus

1. Tarjottavat liikennepalvelut

Rautaveden Liikenne ky tarjoaa linja- ja ostoliikenne palveluja Pirkanmaan ja Satakunnan alueella.

Yhtiön kotipaikka on Sastamala.


2. Palveluista ja niiden muuttumisesta tiedottaminen

Reiteistä, aikatauluista ja mahdollisista muutoksista tiedotamme aikataulujulkaisuissamme
sekä www.matkahuolto.fi. ja www.rautavedenliikenne.fi sivustoilla.


3. Käytössä olevat liput ja niiden hinnat

Linja - ja ostoliikenteessä kelpaavat kaikki Matkahuollon myymät liput. Sekä seutulippu.

Myös kuljettajat myyvät lipun autosta.

Matkahuollon taksat löytyvät www.matkahuolto.fi sivuilta.


4. Informaatio - ja lippujärjestelmät

Yhtiömme asiakaspalvelu on auki ma-pe klo 8.00-16.00.

Mahdollisten häiriötilanteiden varalle myös päivystys toimii numerossa 0500 832675
ma-pe klo 7.00-16.00.

Yrityksemme kuuluu Matkahuollon lippujärjestelmään.


5. Käytössä olevat ajoneuvot

Päivittäin käytössä oleva ajoneuvokalustomme: 2 kpl 55-paikkaista Euro 6 -bussia (vm. 2016), 1 kpl 52-paikkainen
Euro 5-bussi (vm. 2009) sekä 2 kpl 19-paikkaista Euro 6-bussia (vm 2014). Lisäksi yksi 57-paikkainen vara-auto.

Kaikissa päivittäisessä liikenteessä olevissa busseissamme on turvavyöt, alkolukko ja jäähdytysilmastointi.

Huollamme autokalustomme säännöllisesti, jotta matkustaminen on miellyttävää ja turvallista.

Kaluston siivoamme päivittäin.

Pyrimme suorittamaan kuljetustehtävämme kulloiseenkin tehtävään parhaiten sopivalla kalustolla.


6. Asiakastyytyväisyyden mittaaminen

Nettisivuillamme olevan palautelomakkeen ja muun palautteen kautta toivomme saavamme tietoa
palvelujemme onnistumisesta ja kehittämistarpeista.

Palautteiden johdosta tarvittaviin korjaustoimenpiteisiin ryhdytään mahdollisimman nopeasti.


7. Valitusten käsittely, hinnan palautus, sopimuksen purku ja vahingonkorvaus

Matkalipun hinta voidaan palautta tapauksissa, joissa voidaan selvästi osoittaa virheen
johtuvan kuljettajan toiminnasta. Hyvityksenä käytetään usein vapaalippua.

Kaluston rikkoontumistapauksissa järjestämme korvaavan kuljetuksen mahdollisimman nopeasti.

Viivytyksestä johtuvia kuluja ei korvata. Kaikki automme ovat vakuutettuja.

Matkan aikana särkyneet tai kadonneet matkatavarat korvataan ensisijaisesti matkustajan
omasta matkavakuutuksesta. Asiakkaan itse lastatessa tavarat bussiin ne ovat hänen vastuullaan.

Pyrimme aina siihen, että vuorot ajetaan aikataulun mukaisesti. Kuitenkin sää-, keli,- tai liikenneolosuhteista
johtuvia viivästyksiä tai reitti muutoksia sattuu toisinaan ja näistä johtuvia välittömiä tai välillisiä kuluja ei korvata.

Kuljettajien ensisijainen tehtävä on huolehtia matkan turvallisuudesta ja aikataulun noudattaminen on toissijainen tehtävä.


8.Vammaisten ja liikuntarajoitteisten palvelut

Linjaliikenteessä kuljettajat auttavat mielellään liikuntarajoitteisia henkilöitä autoon nousussa ja poistulossa.




Erkki Siivonen, liikenteestä vastaava johtaja